Nemrut’a Nasıl Çıkılır?

Yaptığımız uzun tur sırasında benim için en önemli noktalardan birisi Nemrut idi. Daha önce hiç gitmediğim için ulaşım konusunda bazı şüpheleri de taşıyordum. İnternet aramalarımda tarifler çok genel biçimde verildiği için aradığımı bulamadım. Ehh o kadar insan gittiğine göre elbette uygun bir yol vardır düşüncemi koruyordum. Geceyi nerede geçirelim kısmında bile tereddütlerim vardı.

Yol planımız biraz hızlı ilerledi ve düşündüğümüzden daha önce Kâhta ilçesine ulaştık. Normalde ertesi gün sabah çıkmayı düşünüyorduk. Hemen merkezdeki bir otele yerleştik. Nemrut’a nasıl çıkılırı resepsiyondaki görevliye sorduk, bize yardımcı oldu ve tarifledi. İlk planımızda günbatımı yahut gündoğumu yoktu fakat öğleden sonra ilçeye varınca günbatımını seyretme kararını aldık. Bu yolda tecrübemiz olmadığı için biraz acele de etmeliydik, malum doğuda gün daha erken batıyor.

Eğer Kâhta tarafından geliyorsanız genel olarak çıkış için 2 yol var. Biz yol üzerinde  Karakuş Tümülüsü ve Cendere Köprüsü’nü de görmek istediğimiz için aslında mesafe olarak daha kısa fakat süre olarak biraz bir parça uzun yolu tercih ettik. Hatta dönüşü farkında olmadan girdiğimiz diğer yoldan yaptık (Karadut köyü üzerinden), yoldaki ayrım tabelası çok belli değilmiş, onu anladık. Hava kararmış olduğu için bu rotada ne var ne yok, bilemiyorum.

Kâhta’dan çıktıktan sonra 8 km. kadar sonra yol sola ayrılıyor: Kâhta-Şincik yoluna geçiyoruz. Yol üzerinde Karakuş Tümülüsü, Cendere Köprüsü tabelasını arayabilirsiniz. Ayrım sonrasında biraz ilerde hafif içeri girerek yanına ulaşacağınız tümülüs ilk ziyaret noktası. Aynı yolun devamında yine hafif içeri girip Cendere Köprüsü’nü göreceksiniz. Sonrasında tekrar kendinizi Nemrut dağ yoluna verebilirsiniz (C-D arası). Bu arada solda Arsemia bulunmakta ama biz orayı hızlı geçmiş olduk. Göremedik. Artık kısmet bir dahaki Nemrut ziyaretine. Çıkış zaman zaman dik, yol zemini parke taş; anladığım yakın dönemde döşenmiş. Ara ara vadi içine inip tekrar yükseleceksiniz.

Çıkış sırasında çektiğim timelapse yol hakkında size fikir verecektir.

Tabelalandırma biraz sorunlu; bazen yol ikiye ayrıldığında tereddüt yaşayabildiğiniz bir iki nokta oluyor.  Çıkacağınız yükseklik 2200 metre. Çıkış 10 km. kadar bir uzunluk. Arabanıza güvenmiyorsanız ilçeden bir tura katılmayı deneyin. Özellikle yağışlı havalarda çıkış problem olabilir.

Milli Park olduğu için girişte para ödeyeceğimizi düşünmüştük ama parkın girişinde kimsecikler yoktu. Paralı mı bilmiyorum ama biz beleş gezdik.

Karakuş Tümülüsü ve Cendere Köprüsü

Yukarısı elbette serin; tedbirli olmak gerekiyor. Arabaların ulaştığı son noktadan sonra 700-800 metrelik bir yürüyüş yolu mevcut. Tepe noktaya doğu ve batı yolu olmak üzere 2 yaya yolundan da gidebiliyorsanız. Yollar merdiven şeklinde düzenlenmiş ve dinlenmeler için banklar konulmuş. Biz doğudan gidip batıdan döndük. Doğu yolunun son bölümünde dik bir çıkış var ve yol yapılı değil. Yol boyunca göreceğiniz manzara zaten tepeden göründüğü için havanın durumuna göre hareket edin derim. Katırlar varmış ama biz biraz sezon sonu gittiğimizden olsa gerek, ben görmedim.

Düzenlenmiş yaya yolu
Doğu yolunun son bölümü

Gündoğumunu bilemiyorum ama günbatımı elbette güzeldi. Güzel olan kısmı aslında salt güneşin batışını görmek değil; günbatımı sırasında heykellere vuran o sarı ışık. Tabii ki dağların ardında batışa geçen güneşin dağlarda bıraktığı ışık da bir başka güzel. Tek olumsuz yanı, inişte karanlığa kalmak.

Buyrun çektiğim timelapse ve videolara.